Ugrás a fő tartalomra

Miért nem járok játszótérre?

Elintézhetném nagyon egyszerűen:
1. kertes házban lakunk, falu a fővárosban, kutyával, cicával, hintával, paradicsommal
2. valószínűleg pont a környék jellege miatt 15 percnyire van a legközelebbi játszótér, egy lakótelep közepén.
Emígyen egy cseppet sem tartom logikusnak a játszótér látogatását. miért mennék a természetes játszótérről egy szintetikusra?!
De megnyugtatlak, van hosszabb verzió is. Meg cifrább is.
A hosszabb verzió nyilvánvalóan ez én prekoncepcióimból táplálkozik, de azért van benne tizenévnyi élmény is, hiszen a nagy gyerekkel már 15 évvel ezelőtt is felmerült ez a kérdés. Akkor sem volt más a koklúzió.

Ez lenne Márti barátnőmmel a játszóteres egyenpólónk, mert egyformán osztozunk a játszótér-fóbián, de nyilván egyikünk sem olyan tökös, hogy ezt tényleg fel is vegye :D

Szóóval a hosszabb verzió:
1. a játszóteres anyukák SZMK, de hardcore verzióban
2. a játszóteres gyerekek lökdösődős, verekedős szmkgyerekek

(Ha valaha valamilyen intézménytől kaptál már "példás szülő" kitűzőt, vagy oklevelet-ahogyan én is-, teljesen megértem, ha most vissza szeretnéd adni.)

Azért egy kicsit megmagyarázom. Nekem az anyaság egy térben és időben mindent elsöprő állapot. Felemelő, kiborító, boldogság és könnyek. Ebben a fene nagy katyvaszban mindent meg akarok ragadni, amitől valamiféle egyensúly beáll, és A Vera tökéletes oldódással nem tűnik el az összes szerepben, amivel egy kisgyerekes anya-feleség zsonglőrködik. Magyarul eszeveszetten szeretném megtartani az önazonosságot, saját magamat, és nem csupán valakinek az anyja vagy a felesége szeretnék lenni, hanem csak úgy Én is. Na, ebben a játszótér nekem nem segít!

Követ rám, de nem vagyok kíváncsi az idegen kölkök székletére, az enyémnek is van elég. Nem érdekel a legújabb összeesküvés elmélet az oltásokkal, a kemtréllel, a városligeti fák energiájával, és az orbánviktorral kapcsolatban. Teljesen hidegen hagy a bölcsődei és óvodai pedagógia program és menza silánysága. Nem akarom letaszínati az óvodai/iskolai igazgatói székből egyik- ki tudja hogyan került oda-igazgatót sem. Ettől nem leszek jobb ember, jobb anya, kinek kell ez?

Bocs, széljegyzet: az SZMK (szülői munkaközösség) nekem az AZ ANYA, aki folyton nyüzsög, mindent elintéz, rettentő fontos és főleg pótolhatatlan.

A gyerekek meg... most mit mondjak? Persze mindenkinek vannak feszültségek az életében, a kicsik is a nap nagy részét 4 fal között töltik, és valahol ki kell ereszteni a gőzt... általában a gyerekek is megtatlálják azt, akin ezt végre lehet hajtani, és azok általában a csendben eljátszogató gyerekek, mint Nóri. Szegénynek az elmúlt egy évben több ilyen jutott, mint a Nagy gyereknek egész eddig. Pedig klasszikus játszótéren talán csak egyszer voltam vele. Repült a gumimackó, nekifutásból hanyatt lökés, vagy csak simán egy jó nagy tasli... Kinek kell ez?

Ez lenne a szocializáció első lépése? Meg kell tanulnia MÁSFÉL ÉVESEN, hogy a világ így működik? Mit tanul ebből egy totyogó? Vagy mit tanul ebből akár egy nagyobb gyerek, Szerintem semmi hasznosat.

És hogy a szabályt némi kivétellel erősítsem: két nagyon jó barátnőm elkötelezett játszóteres. Ők kivételek az összes gyerekükkel együtt. Respekt!

És most jöhetnek a kövek!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egészség és örökkévalóság

Amikor a gyerekeimre gondolok, nagyon fontosnak tartom az egészségüket. Stressz, para, amikor betegek, esetleg olyan tünetekkel, amik ismeretlenek számomra. Féltem őket, de igyekszem olyan kezelést választani, ami nem tartalmaz felesleges mennyiségű gyógyszert. Tudom, hogy hosszú távon ezzel segítem őket.

Hasonlóan állok a saját IR-emhez, és a pajzsmirigy alul működésemhez.

A hiszti felrobbantotta a netet!

Pont ma olvastam a témában két helyen is. Azt hiszem a spektrum két ellenpólusán. Nem is feltétlen a bejegyzések, mert az egyik csak egy szimpla kérdés volt a hiszti definíciójáról, a másik meg egy cikk a kiborult gyerek és szülője társadalmi megítéléséről.
Persze, ami érdekes volt, azok a kommentek. Mennyire másképp látjuk ugyanazt a helyzetet!

Én nem a gyerekek viselkedését akarom megfejteni, és tanácsokat adni a megoldásukra, csak egy csomó kérdés merült fel bennem a témával kapcsolatban.

Jaj, de azért valami alapállást kell adni, legyen itt egy eset:
Fent látható ifjú hölgy lekapja a dm-ben az állványról a szemüveget, és meg szeretné tartani, Édesanya mondja neki: nem, Kincsem, ezt nem vesszük meg! De iden! Nem, Szívem, kérlek tedd vissza! Dededededededeee! Én veszem! Fizeti Néninek! Sírás, közelharc, üzletből mihamarabb ki! (illetve kinek-milyen befejezés fekszik, vérmérséklet és legjobb tudás szerint)

Az én kérdéseim ilyesmik:

- Ha nem a Kishölgy, hanem egy nagykorú szerettünk …

Zöldség fasírt

Ha az ember nem eszik húst, akkor is szeretne finomat enni. A családnak készített pulykafasírtot készítettem el gyökérzöldségekből, zsír, tej és mindenféle mentesen.

Az a jó benne, hogy nincs szigorú recept, elég gyorsan megvan, és majdnem minden diétába beilleszthető...
Illetve addig lehet variálni, amíg jó nem lesz :D