Miért mosok, ha el is dobhatnám?

... őszintén? Nem is tudom... dehogynem! A képen a kezdő csomagunk van, hazahoztuk, és Nóri azonnal rá akarta adni a babáira és a mackóira. A család szélesebb körben is támogatott, infóval, fuvarral, anyagilag, lelkesedéssel, aminek nagyon örülök.
Sajnos azóta el kellett adnom ezeket, mert "nem lett fazon".

Már akkor szemeztem a mosható pelenkával, amikor Nórit vártam. Akkor talán még jobban benne voltam a természetességes életmódban, mint most. Anno nem jártam eléggé utána a kérdésnek, és így el is feledkeztem róla. Idén megint előjött a kérdés, főleg a környezetvédelmi szempontok miatt... lehet, hogy erről is írok majd egyszer. Mindenesetre az eldobós pelenka veszélyes hulladék, ami pár SZÁZ (100) évig velünk marad, és egy kisbaba nagyjából 1,5 tonnát termel belőle, amire szobatiszta lesz.
Elmentem tehát a Temiti pelenkatapogatójára, hogy lássam, eszik-e vagy isszák a mosható pelenkát, és hogyan lehet ép ésszel megúszni ezt az egészet. Én azt gondoltam, hogy a mosható pelenkázás fényevő, jurtában élő hippi családok agyréme, vagy legalábbis olyanoké, akik efelé tendálnak. Kellemes csalódás volt, hogy esztétikusak a pelenkák, modern anyagokat használnak, nem tűnt túl nehéznek a használata sem.
Nekem a fő kérdés a mosás volt. Lesz-e mindent átható istállószag a lakásban? Hogyan jön ki a kakifolt a pelenkából? Hányszor fogok mosni, te jóég?! Na, ezekre is választ kaptam, de a gyakorlat bizonyította, hogy ez tényleg egy élhető megoldás!

Szóval, hogy miért ez?
  1. OLCSÓ! Bár a weboldalakat böngészve elkapott a szívroham, hogy ez milyen rohadt drága, és mi az, hogy átlag 70 000 Ft-ot szoktak elkölteni a családok egy kezdő készletre?! Szóval bármennyit is költ az ember elsőre, azzal legalább egy gyerek szobatisztulásig készen van. Ha 70-ért tényleg egy jó minőségű készletet veszel, akkor az több gyerekre is okés. Mi Nórival havonta átlagban 10 000 Ft-ot kötöttünk pelusra, és a dm sajátmárkását használtuk, nem is a drágább fajtákat. Nem kell sokat számolni, hogy lássuk, 7 hónap alatt behozza az árát. Én egyébként tanfolyammal együtt nagyjából 40 000 Ft-ból jöttem ki. A külsőket azóta lecseréltem, mert nyomta a kis díjbirkózót, vettem olcsóbbakat :)
  2. KÖRNYEZETBARÁT Igen, a pelenka külsőket is gyártják valahol, és igen, a mosás is energiát használ, de mindent összevetve a mosható pelenka környezetterhelése legalább 40%-kal kisebb az eldobós társáénál. Az volt a tervem, hogy amíg észhez nem térek a szülés után, eldobósozunk, és utána jöhet a mosi. Az első itthon töltött héten rémültem meg, hogy milyen gyakran kell a kukát üríteni. Hirtelen kölcsönöztem az újszülött méretet, de Tamás rettentő hamar kinőtte, így jöhettek az egyméretesek, amik a szobatisztaságig használhatók.
  3. BŐRBARÁT A nagyobbaknak sose volt semmi baj a bőrével pelenka tájékon. Tamással más a helyzet. Az Rossmannos saját márkás pelenkától pl vörös hólyagos lett a feneke, de más eldobóssal is így jártunk. Minden alkalommal rácsodálkozom, hogy egy eldobós kényszeridőszak után (mert néha nem tudok mosni, ha több napig nem vagyunk itthon) az elvileg nedvesebb, stb mosható pelenkában pár pelenkacsere után javul, és 2 nap alatt teljesen helyrejön a bőre.
  4. HŰVÖS Már felnőtt az a generáció, aki először kapott eldobós pelust a mosható helyett, mert az modern, és nem kell Édesanyának a kakis pelenkák felett görnyednie. Szuper, csak unokát is egyre kevesebbet fog ringatni, mert a kis tojások sem szeretik a meleget. A férfi meddőség egyik oka a pelenka, borzalmas, nem?! A mosható pelenkában fokokban mérhetően hűvösebb van használat közben, mint az eldobósban. Tettem volna ezt hamarabb, bocs Ati!
Na, hát ezért!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések