Gyermekkor, szimplán

Amikor a könyvemhez keresgéltem domaint, rábukkantam a szimplan.hu weboldalra. Pff, foglalt, pedig az is de jó lett volna! Megnéztem mivel foglalkozik: egyszerűbb gyermekkor tanácsadó, már hallottam róla, jó cucc, de akkor nem azért voltam ott. És mivel google is azt hiszi, hogy a barátom, és releváns tartalmakat szeretne mutogatni nekem, a téma mindenhol felbukkant.

Olvasgattam, feliratkoztam, nézegettem a klub alkalmakat, és egyre jobban belém ült, hogy ez kellene nekem. Közelgett a karácsony, és egyik este leültem Peti mellé a kanapéra, és azt mondtam, hogy szeretném a józan eszemet és a lelki békémet karácsonyra, azaz ezt az egyszerűbb gyermekkor online szülőcsoportot. És mennyire nem bántam meg!

Szerintem akinek van már 2-3 évnél nagyobb gyereke, az látott már irgalmatlan hisztit (a saját kölykétől); volt már játékcunami a nappaliban és a gyerekszobában; voltak teljesen hektikus és szétfolyós napok-hetek, khmm hónapok; virágnyelven előadott beszélgetések, hogy a gyerek ne értse, meg a többi. A szuperszülőkre ezek nem vonatkoznak, de egyre erősebb a gyanúm, hogy sose léteztek, vagy már kihaltak. :) Hát ez nálunk mind volt (most már csak visszafogottan), ezekben segített NAGYON sokat ez a szülőcsoport.

Mi ez tulajdonképpen? Az alap, a gerinc, és a vonal vezető Kim John Payne Egyszerűbb gyermekkor - Hogyan neveljünk nyugodtabb, boldogabb, magabiztosabb gyerekeket? című könyve. A cím önmagáért beszél. Nagyon gyakorlati módon vezeti vissza a túlhajszolt, zaklatott és esetenként tanácstalan szülőket, hogy hogyan találjanak vissza a gyermeknevelésben a lényeghez: egyszerűen a gyerekhez és a családi összhanghoz.

Az online szülőcsoportban 7 héten keresztül, minden héten 1 fejezetet dolgoztunk fel a könyvből, és egy este virtuálisan összeültünk, hogy megbeszéljük a gondolatainkat, küzdelmeinket az adott témában. Ági, a program vezetője minden fejezethez készített kis videóban összefoglalta a lényeget, és feladatokat is adott. Ezeket mindenki önállóan feldolgozta, megcsinálta, és hétfő esténként megbeszéltük.
A heti témával kapcsolatban mindenki vállalt egy valamit, hogy azzal kapcsolatban bevezet egy apró változást, amit egyrészt önmaga "megünnepelt" egy általa választott kis tevékenységgel, másrészt következő alkalommal beszámolt arról, hogy hogyan sikerült a vállalása.

Megtanultam, hogy az irgalmatlan hisztinek egyrészt mindig van oka, másrészt a lefolyásában, és a megnyugvás elősegítésében nekem nagyon nagy szerepem van. Megtanultam, hogy én hogyan segíthetek megnyugodni a gyereknek, ha jön az armageddon. Nem utolsó sorban a beszélgetések során azt is megtanultam, hogy nem csak az én gyerekemnek van problémája az indulatkezeléssel.

Megtanultam azt is, hogy a gyereknek kell a kevés cucc, a kevés inger, a kevés, de közös program. Amikor elkezdtünk selejtezni, egyszerűsíteni, akkor eljött egy pont, ahol azt éreztem, hogy fellélegzik a lelkem, mert egy csomó felesleges stresszforrástól szabadítottuk meg magunkat. 

Megtanultam mélyebben tisztelni, tiszteletben tartani a gyerekeim gyermekkorát. Igazából ezt el se tudom magyarázni ennél jobban... mit teszünk, amikor tisztelünk valakit? Nyitott szemmel és lélekkel vagyunk a közelében, hogy kellő közelségből, és távolságból tudjunk reagálni Rá? Valami ilyesmi...

Elolvashattam volna a könyvet? Naná! Biztos sokat segített volna.
Akkor miért a szülőcsoport? Biztos én vagyok az egyetlen, aki ilyen fegyelmezetlen, de én nagy lendülettel nekifutok dolgoknak, és ha nincs egy ponton valami/valaki, aki továbblök, akkor leülök, és elvégzettnek tekintem a dolgot.

A szülőcsoportban azt szerettem, hogy 
  • megvolt az alapos információ átadás, nagyon könnyen nézhető, hallgatható formában
  • voltak gyakorlati feladatok, amik szuperül kiegészítették, elmélyítették a témát
  • rendszeresen "kellett" foglalkozni vele, nem volt alkalom leereszteni
  • őszintén lehet beszélgetni sikerekről, kudarcokról, mert mindenki azért volt ott, amiért én is
  • volt személyesen nekem szóló visszacsatolás, ami tovább motivált arra, hogy csináljam, foglalkozzak vele
Szülőként az egyik legjobb befektetésem volt, 7 hét alatt egy teljes szemléletmódot kaptam, konkrét eszközökkel, amikhez bármikor nyúlhatok.

A következő csoporthoz itt tudsz csatlakozni: http://szimplan.hu/2019/03/03/marciusban-online-szulocsoport-indul/

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések