Kókuszos diabetikus "édesség"

A terhességi cukorbetegség csodákat tesz az ember alakjával, márha komolyan veszi... Én komolyan veszem, de a 8. hónap vége felé már kezdek besokallni, és nagyon-nagyon vágytam valami édességre, amiből nem morzsákat ehetek, és még jól is esik.


Az inspirációt a Pinteresten találtam, de kicsit megcsavartam, mert egyrészt nem volt itthon pár cucc+ nekem túl kókuszosnak tűnt. 

Recept

  • 2 csésze natúr kókuszreszelék
  • 4 ek kókuszolaj
  • 1 citrom héja
  • 1/2 citrom leve (ízlés szerint lehet kevesebb is, ez elég savanykás lett)
  • 1 kk stevia por
  • (vanília/vanília kivonat, na ez nem volt)
A hozzávalókat kézzel érdemes összegyurmázni, mert a kókuszolaj ilyenkor megolvad, és nagyon könnyű egyenletesen eloszlatni a masszában. Persze meg is lehet olvasztani előre, és kanállal összekeverni. Én általában lusta vagyok, és inkább maszatolok kézzel.

Ha nincsenek benne kókuszolaj darabkák, akkor találni kell neki egy nem túl magas formát, mondjuk egy fagyis doboz tetejét; vagy szilikon bonbon formába is tölthetjük, vagy apró golyókat is formálhatunk és meghempergethetjük kókuszreszelékben. A hűtőben 1-2 óra kell, amíg teljesen megszilárdul.

Ne számíts süti élményre, állagra olyasmi lesz, mint egy kókuszos fehér csoki. Szilárd, kicsit olajos-feeling, de ha mást nem lehet, akkor életet ment.

Nekem nagyon jól esett a kókusz és a citrom kiegyensúlyozott frissessége, és más cukrot nem fogyasztó ismerős is nagyon boldog volt, amikor stikában megkínáltam a rettenet mennyiségű keksszel és sütivel megrakott asztal mellett. El is dugtuk a maradékot a hűtőbe, hogy maradjon későbbre is.

Ch: 0 g

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések