Várandósság+IR=szívás?

Ha valaki pcos vagy inzulin rezisztenica mellett esik teherbe, akkor nem törvényszerű, de elég sanszos, hogy kialakul a terhességi diabétesz.
A várandósság eleve nem egy könnyű állapot anyagcsere szempontból, hiszen Anyának is és Babának is szüksége van a tápanyagokra.

A legrosszabb a terhesség első fele, ilyenkor szoktak elzavarni mindenkit terheléses vércukor vizsgálatra. A kezelés és a laboreredmény értékelése orvosonként nagyon eltérő.

Aztán meg csodálkozunk a 4 kilós, 60 centis újszülötteken!



Mivel nálam egyértelműen nem volt rendben a vércukorszint, amikor várandós lettem, az orvosom nem a 24., hanem a 15. héten küldött el terheléses vizsgálatra. Az értékeim kicsit jobbak voltak, mint akkor, amikor diagnosztizálták az IR-t, de még mindig a 2-es típusú diabétesz határán táncolt a terhelt érték.
Van, aki megvonja a vállát, és éli világát, mondván, hogy ez a szüléssel úgyis elmúlik, és sajnos van olyan orvos is, aki ennyivel elintézi a dolgot. Örülök, hogy az enyém nem ilyen!

Én nem igen tudtam az elején, hogy milyen kockázatok, szövődmények lehetnek a terhesség és szülés alatt, ha az embernek magas a cukra, arról nem is beszélve, hogy a babának sem mindegy... Lehet koraszülés, mert a lepény túl hamar kezd öregedni a magas cukor mellett. Lehet óriásbébi, akit nem könnyű megszülni. Szülés után a baba bekómálhat, mert a magas cukorszintet inzulin túltermeléssel kompenzálja, a közös vérkeringés megszűnésével neki csak a sok inzulin marad cukor nélkül...
Nagyobb a kockázata a cukorbetegség kialakulásának a gyereknél, illetve anyánál is. (ez utóbbi majdnem 100%)

Életemben nem éreztem magam lelkileg annyira nyomorultul kaja miatt, mint a terhesség második felében. Az értékeim némileg javultak a kicsit átalakított diétával, de még mindig határértéken, vagy alatta voltak pár tizeddel. Ekkor jött a kegyelemdöfés: napi 7 étkezés, az ebéden kívül 15-20-30 grammnyi ch, természetesen semmi süti, csoki, stb, ahogy eddig sem. Mindezt azért, hogy ne kelljen inzulinnal szúrni magam. Nagyon-nagyon-nagyon nehéz volt!!! Sose gondoltam, hogy elbőgöm magam, annyira szeretném megenni a nagyobbik gyerek maradék kajáját a hűtőből! :D szánalmas! Persze pont erre az időszakra esett a születésnapom, de a nővérem szerzett cukormentes tortát! Egy tündér!

Szóval naponta 7 szer enni, keveset, kicsiket. Figyelni az időpontokra, nem túlenni magam fehérjéből sem. Éhes igazából nem voltam, mert tulajdonképpen folyamatosan ettem, csak nem annyit és nem olyat, amit szerettem volna. Ez a szívás része a dolognak.

A jó az egészben az, hogy a terhesség alatt nem híztam egy grammot sem, cserébe fogytam 6 kg-t. A kórházból kereken 12 kg-val könnyebben jöttem haza. Először persze nem volt olyan feltűnő, mert az ember eléggé lestrapált, és tele van vízzel, de 2-3 hét után még azok is rámcsodálkoztak, akikkel minden nap találkozom.

6 héttel a szülés után azt mondom, hogy a terhességi diabétesz csodákat tesz az emberrel, ha van egy szadista maximalista orvos, és komolyan veszi a diétát. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések