Ugrás a fő tartalomra

Várandósság+IR=szívás?

Ha valaki pcos vagy inzulin rezisztenica mellett esik teherbe, akkor nem törvényszerű, de elég sanszos, hogy kialakul a terhességi diabétesz.
A várandósság eleve nem egy könnyű állapot anyagcsere szempontból, hiszen Anyának is és Babának is szüksége van a tápanyagokra.

A legrosszabb a terhesség első fele, ilyenkor szoktak elzavarni mindenkit terheléses vércukor vizsgálatra. A kezelés és a laboreredmény értékelése orvosonként nagyon eltérő.

Aztán meg csodálkozunk a 4 kilós, 60 centis újszülötteken!



Mivel nálam egyértelműen nem volt rendben a vércukorszint, amikor várandós lettem, az orvosom nem a 24., hanem a 15. héten küldött el terheléses vizsgálatra. Az értékeim kicsit jobbak voltak, mint akkor, amikor diagnosztizálták az IR-t, de még mindig a 2-es típusú diabétesz határán táncolt a terhelt érték.
Van, aki megvonja a vállát, és éli világát, mondván, hogy ez a szüléssel úgyis elmúlik, és sajnos van olyan orvos is, aki ennyivel elintézi a dolgot. Örülök, hogy az enyém nem ilyen!

Én nem igen tudtam az elején, hogy milyen kockázatok, szövődmények lehetnek a terhesség és szülés alatt, ha az embernek magas a cukra, arról nem is beszélve, hogy a babának sem mindegy... Lehet koraszülés, mert a lepény túl hamar kezd öregedni a magas cukor mellett. Lehet óriásbébi, akit nem könnyű megszülni. Szülés után a baba bekómálhat, mert a magas cukorszintet inzulin túltermeléssel kompenzálja, a közös vérkeringés megszűnésével neki csak a sok inzulin marad cukor nélkül...
Nagyobb a kockázata a cukorbetegség kialakulásának a gyereknél, illetve anyánál is. (ez utóbbi majdnem 100%)

Életemben nem éreztem magam lelkileg annyira nyomorultul kaja miatt, mint a terhesség második felében. Az értékeim némileg javultak a kicsit átalakított diétával, de még mindig határértéken, vagy alatta voltak pár tizeddel. Ekkor jött a kegyelemdöfés: napi 7 étkezés, az ebéden kívül 15-20-30 grammnyi ch, természetesen semmi süti, csoki, stb, ahogy eddig sem. Mindezt azért, hogy ne kelljen inzulinnal szúrni magam. Nagyon-nagyon-nagyon nehéz volt!!! Sose gondoltam, hogy elbőgöm magam, annyira szeretném megenni a nagyobbik gyerek maradék kajáját a hűtőből! :D szánalmas! Persze pont erre az időszakra esett a születésnapom, de a nővérem szerzett cukormentes tortát! Egy tündér!

Szóval naponta 7 szer enni, keveset, kicsiket. Figyelni az időpontokra, nem túlenni magam fehérjéből sem. Éhes igazából nem voltam, mert tulajdonképpen folyamatosan ettem, csak nem annyit és nem olyat, amit szerettem volna. Ez a szívás része a dolognak.

A jó az egészben az, hogy a terhesség alatt nem híztam egy grammot sem, cserébe fogytam 6 kg-t. A kórházból kereken 12 kg-val könnyebben jöttem haza. Először persze nem volt olyan feltűnő, mert az ember eléggé lestrapált, és tele van vízzel, de 2-3 hét után még azok is rámcsodálkoztak, akikkel minden nap találkozom.

6 héttel a szülés után azt mondom, hogy a terhességi diabétesz csodákat tesz az emberrel, ha van egy szadista maximalista orvos, és komolyan veszi a diétát. :)

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A hiszti felrobbantotta a netet!

Pont ma olvastam a témában két helyen is. Azt hiszem a spektrum két ellenpólusán. Nem is feltétlen a bejegyzések, mert az egyik csak egy szimpla kérdés volt a hiszti definíciójáról, a másik meg egy cikk a kiborult gyerek és szülője társadalmi megítéléséről.
Persze, ami érdekes volt, azok a kommentek. Mennyire másképp látjuk ugyanazt a helyzetet!

Én nem a gyerekek viselkedését akarom megfejteni, és tanácsokat adni a megoldásukra, csak egy csomó kérdés merült fel bennem a témával kapcsolatban.

Jaj, de azért valami alapállást kell adni, legyen itt egy eset:
Fent látható ifjú hölgy lekapja a dm-ben az állványról a szemüveget, és meg szeretné tartani, Édesanya mondja neki: nem, Kincsem, ezt nem vesszük meg! De iden! Nem, Szívem, kérlek tedd vissza! Dededededededeee! Én veszem! Fizeti Néninek! Sírás, közelharc, üzletből mihamarabb ki! (illetve kinek-milyen befejezés fekszik, vérmérséklet és legjobb tudás szerint)

Az én kérdéseim ilyesmik:

- Ha nem a Kishölgy, hanem egy nagykorú szerettünk …

A tanévkezdés margójára

Az a baj, hogy amikor eszembe jut valami forradalmi gondolat, akkor nem írom le, és a végén valami zavaros katyvaszból kell előhalásznom a gondolataimat. Mármint a fejemből. Nehezen szedtem ezt is össze, pedig az Aldiba menet és jövet olyan kis helyre esszének tűnt!

Nóri hamarosan 3 éves, intézményköteles, vagy tanköteles, nem tudom pontosan a kifejezések jelentéstartalmát, a lényeg az, hogy valahová járnia kellene nem sokára. Nyilván nem fog.
Sokan kérdezik, hogy mondják: jaj, akkor már mindjárt megy oviba! Én meg sejtelmesen mosolygok, vagy, ha olyan a helyzet, akkor a mosoly mellé finoman megrázom a fejem... Nagyon kényesnek érzem a témát. Mit mondjak? Nem, nem megy oviba, még otthon tudok maradni/otthonról dolgozom... persze, így van, de nem ez az igazi indokNem, nem megy oviba, az ovi nem neki való... ez is igaz, de akkor meg kerek szemmel néznek, hogy mi baja ennek a kis bűbájnak, hogy az ovi nem neki való?! Nem, nem megy oviba, az ovi nem való egy gyereknek sem... igen, ez az i…

Zöldség fasírt

Ha az ember nem eszik húst, akkor is szeretne finomat enni. A családnak készített pulykafasírtot készítettem el gyökérzöldségekből, zsír, tej és mindenféle mentesen.

Az a jó benne, hogy nincs szigorú recept, elég gyorsan megvan, és majdnem minden diétába beilleszthető...
Illetve addig lehet variálni, amíg jó nem lesz :D