IR és az Ösztönök

Csecsemőkorban az emberi egyedek ösztönösen tudják, hogy mikor és mennyit kell enniük. A "mit" ugye adott.
Ha egy csecsemőt igény szerint szoptat az anya, akkor ezt a természetes, egészséges ösztönt erősíti, így a gyermek felcseperedve magabiztosan tudja majd a mértéket. Ezzel az életmód betegségek egy része talán megelőzhető lenne...
A 3 óránkénti etetéssel, a tápszerekkel szépen kiöljük belőlük belőlük ezt az ösztönt.


A Ch diéta alapja az, hogy adott időben adott mennyiségű szénhidráttal próbáljuk visszaterelni a szervezetünket a helyes anyagcsere irányába. Korrigáljuk az eddig elrontottakat, beviszünk olyan tápanyagokat, amik eddig kimaradtak, karban tartunk és javítunk.
Mindez elég nagy erőfeszítést igényel, mert:

  1. Meg kell tanulni számolgatni: ha egy csomag száraz tészta x g, és azt megfőzöm, abból lesz y. Mennyit ehetek belőle, hogy meglegyen a 30 g Ch?
  2. Meg kell tanulni napi 5 alkalommal étkezni. Akkor is, ha eddig egész nap ettél, és akkor is, ha csak 2-3 alkalommal.
  3. Reggel 7-kor indul a nap reggelivel. Hétfőtől hétfőig, könyörtelenül. Ha nem, akkor borul a ch, nem jönnek ki a grammok és nagy valószínűséggel jön a rettegett "hipózás"
Aki benne van ebben a körforgásban, az szerintem a végtelenségig tudná bővíteni ezt a listát, és nem olyanokkal, hogy "most már sose ehetek rigójancsit, brühühü!"

A szülés után a kajához való viszonyulásom teljesen megváltozott. Az előzőben már írtam, hogy mennyire kiütöttem magam azzal, hogy csípőből a terhesség előtti étrenddel indultam. Rájöttem, hogy nem csak minőséget, de mennyiséget is kell enni... na ez ment először nagyon nehezen. Én a ch számolgatásban is átlendültem egy kicsit a ló másik oldalára. Nagyon kevés olyan szénhidrátot ettem, ami gyors, vagy necces, vagy csak ritkán szabadna enni. Nem ettem pl egyáltalán semmilyen gyümölcsöt, ami elég nagy hibának bizonyult, mert az emésztésem igen csak megsínylette. A tejtermékeket is nagyon kerültem, fényévente egy natúr joghurtot ettem.

Mostanában veszem észre azt, hogy vannak bizonyos ételek, amikkel kapcsolatban nagyon erős késztetés van bennem. Nem zabálhatnékom van, vagy olyan kívánósság, mint a terhesség alatt van némelyeknek. (nekem hála Istennek nem volt) Egyszerűen ösztönösen azt érzem, hogy a tejtermeléshez nekem most tartalmas kalória kell: tészta, kenyér, tejtermék, melegítő hatású ételek. Emellett gyümölcs, gyümölcslé. KELL!

Nem emlékszem rá, hogy valaha lett volna ilyen érzésem bármivel kapcsolatban. Furcsa, de jó és megnyugtató. Lehet, hogy a 2,5 hónapostól ilyen új tudományokat tanulok?!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések