Mindenmentes házi májkrém recept


A családban majdnem mindenki szereti a májkrémet, még a legkisebb is. A bolti májkrémben nagyon kevés olyan összetevő van, amit úgy magában szívesen megennék, vagy megetetnék mással, szóval azt inkább offolom.
Évekkel ezelőtt ettem már házi májkrémet, de akkor az nagyon nem ízlett, nehéz volt és száraz. Akartam egy nagyon szuper sajátot, és elsőre sikerült, amit azóta már többször megismételtem.



Igazából nem kerestem receptet, csak az ösztöneim után mentem. Az volt a lényeg, hogy ne legyen benne semmilyen erős allergén, mert nem tudom még pontosan, hogy Nóri ekcémás foltjai milyen alapanyagtól jönnek elő. Szóval egy tejmentes, cukormentes, gluténmentes, ízfokozó mentes és tartósítószer meg mindenfene mentes májkrémet akartam kreálni.
Utólag találtam recepteket, amik tök ugyanilyenek. Úgy látszik jók az ösztöneim! :)

Hozzávalók a szuper, glutén-, tej- ízfokozó-, tartósítószer- és margarin mentes házi májkrémhez

  • 500 g csirkemáj darabolva
  • 2-3 fej vöröshagyma szeletelve
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • rengeteg kókuszzsír
  • növényi tej
  • só, bors, majoranna
  • pici víz
A felszeletelt hagymát nagyon sok kókuszzsíron megpirítom. A nagyon sok alatt azt értem, hogy mondjuk a duplája annak, amit amúgy egy normális adag ételhez való hagyma lepirításához használnál. Ettől a rengeteg hagymától könnyedebb, zselésebb állagot lehet elérni, így helyettesíthetjük a boltiban található sertésbőr és porc darabokat. Legyen a hagyma szép aranybarna, ekkor jöhet hozzá a fokhagyma is, azt is pirítsd kicsit. Így intenzívebb lesz az íze. Dobd hozzá a májat, és kicsit pirítsd. Ha már színe van, akkor add hozzá a borsot és a majorannát, és öntsd fel pici vízzel, párold készre. 

Öntsd az egészet mixerbe vagy, ha botmixered van, egy magas tálba. Most sózd meg, és annyi növényi tejet adj hozzá, amennyitől szép krémes lesz az állaga.

Lezárt edényben akár 1 hétig is eláll, de nálunk nem igen szokta megélni ezt az életkort.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések