Ugrás a fő tartalomra

2 ok, amiért nem használok (mindenre) házi kencéket

Amikor eladtam a részesedésemet, és Nóri megszületett, szerintem mindenkinek a legeslegtermészetesebb volt, hogy itthon csak saját készítésű kozmetikumok és babaápoló szerek vannak. Nem állt távol a valóságtól, egészen addig, amíg el nem kezdődött a hozzátáplálás.


Mert ekkor lett az, hogy az én (natúrkencés, vegyszermentes jómagam) 8 hónapos koráig szinte csak anyatejes babám, akit hordoztunk, aki velünk aludt, aki a legnagyobb lelki és fizikai harmóniában nevelkedett EKCÉMÁS lett. És nem kicsit. Kicsit nevettem is magamban, de azért a szívem megszakadt érte. Amikor pár hónaposan kis kisebesedett részeket találtam a nyakán, azt hittem megizzadt, odafolyt a buki, és az kicsípte, de utólag az is kiderült, hogy az az eckémától van, de ne szaladjunk előre!

Az itthoni kozmetikumaink egyébként: házi szappan, testápoló olaj és shea hab popsikenőcsnek. A szappant csak a felnőttek használják, Nóri a mai napig csak tiszta vízben fürdik. Kivétel akkor, ha valami irtó nagy mocskolás volt előtte. Akkor szappan és csak a koszos részekre.

1. Nem gyógyít mindent
Tehát amikor előjöttek a pöttyök, foltok, nekiálltam előszedni a natúrkencés tudományomat, és a legkülönfélébb recepteket próbáltam, amit egy 1 éven alulinak ki lehet próbálni. Shea, argán olaj, jojoba olaj, ligetszépe olaj, avokádó olaj, avokádó vaj, és még ki tudja! Különböző összetételben és koncentrációban. A közös a receptekben az volt, hogy egyik sem használt. Illetve egyiktől sem múlt el az ekcéma. Persze nem ártottak, vizes bőrre kenve szépen zsírozták a bőrt, de nem múltak a foltok, a vakaródzás pedig maradt. 
Amit én megértettem: a csecsemőkori ekcéma egy veleszületett alkati probléma. Az ekcémás esetek minimális ezreléke köthető valamilyen bőrrel kívülről érintkező anyagra adott allergiás reakcióhoz. Tehát a babák ekcémája nem kontaktekcéma. A bőrön jelentkezik, de minden esetben belülről lobbantja valami, elsősorban valamilyen ételallergia. Leggyakrabban tej/laktóz, ami az anyatejben is van. Innentől kezdve a kencék segíteni tudnak, a bőrszárazságot enyhíthetik, de meggyógyítani nem fogják. 
Itt kérlek titeket, hogy ha bármelyik natúrkozmetikumot gyártó cég azt mondja, hogy a portékája GYÓGYÍTJA az ekcémát, ne higgyétek el! Nem fogja. De ha már valamilyen természetes kencét kerestek, akkor egy nagyon zsíros, de emulziós krém legyen az, mert az sokkal hamarabb puhítja a száraz, viszkető bőrt, mint a csak zsíros/olajos kencék.

2. Nem elég hatékony
A másik mérföldkő az volt a nem natúrkencés életemben, amikor valahogy az államat és a tokámat sikerült közelről megfigyelnem a tükörben, és megrémültem. Olyan ráncos, szottyadt és öreg volt a nyakamon a bőr, amilyen a saját nagymamámnak sincs. Igen ebben benne vannak a hormonok, a szoptatás plusz vízvesztesége és a korom is; de az a 3-4 év is, amikor csak saját készítésű krémet használtam, ami szemmel láthatóan nem volt elég... pedig akkor jó ötletnek tűnt... 
Az addig használt itthoni készítésű krémeim nagyon kellemesek, de sosem ugorják meg a XXI. századi elvárásokat. A bolti krémek a rosszaságok mellett tele vannak iszonyat koncentrált és liposzómákba bújtatott hatóanyagokkal, amik tényleg sokkal beljebb jutnak, mint bármelyik természetes olaj/krém. Emellett sok olyan általam is megfizethető márkát találtam, ami nagyon okosan bánik a természetes hatóanyagokkal, és kevés vagy semennyi ártalmas cucc van benne. Ilyen pl. az Yves Rocher, akik saját maguk termesztenek nagyon sok gyógynövényt, a hatóanyagokat pedig ügyesen bújtatják a krémekbe.

Ne érts félre, nem ránctalan akarok lenni (dehogynem), de azért nem egy szottyadt mazsolát szeretnék mintázni a bőrömmel. Szeretnék a lehetőségeimhez mérten ápolt lenni, és nekem ezt a természetes krémek nem adták meg.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Egészség és örökkévalóság

Amikor a gyerekeimre gondolok, nagyon fontosnak tartom az egészségüket. Stressz, para, amikor betegek, esetleg olyan tünetekkel, amik ismeretlenek számomra. Féltem őket, de igyekszem olyan kezelést választani, ami nem tartalmaz felesleges mennyiségű gyógyszert. Tudom, hogy hosszú távon ezzel segítem őket.

Hasonlóan állok a saját IR-emhez, és a pajzsmirigy alul működésemhez.

A hiszti felrobbantotta a netet!

Pont ma olvastam a témában két helyen is. Azt hiszem a spektrum két ellenpólusán. Nem is feltétlen a bejegyzések, mert az egyik csak egy szimpla kérdés volt a hiszti definíciójáról, a másik meg egy cikk a kiborult gyerek és szülője társadalmi megítéléséről.
Persze, ami érdekes volt, azok a kommentek. Mennyire másképp látjuk ugyanazt a helyzetet!

Én nem a gyerekek viselkedését akarom megfejteni, és tanácsokat adni a megoldásukra, csak egy csomó kérdés merült fel bennem a témával kapcsolatban.

Jaj, de azért valami alapállást kell adni, legyen itt egy eset:
Fent látható ifjú hölgy lekapja a dm-ben az állványról a szemüveget, és meg szeretné tartani, Édesanya mondja neki: nem, Kincsem, ezt nem vesszük meg! De iden! Nem, Szívem, kérlek tedd vissza! Dededededededeee! Én veszem! Fizeti Néninek! Sírás, közelharc, üzletből mihamarabb ki! (illetve kinek-milyen befejezés fekszik, vérmérséklet és legjobb tudás szerint)

Az én kérdéseim ilyesmik:

- Ha nem a Kishölgy, hanem egy nagykorú szerettünk …

A tanévkezdés margójára

Az a baj, hogy amikor eszembe jut valami forradalmi gondolat, akkor nem írom le, és a végén valami zavaros katyvaszból kell előhalásznom a gondolataimat. Mármint a fejemből. Nehezen szedtem ezt is össze, pedig az Aldiba menet és jövet olyan kis helyre esszének tűnt!

Nóri hamarosan 3 éves, intézményköteles, vagy tanköteles, nem tudom pontosan a kifejezések jelentéstartalmát, a lényeg az, hogy valahová járnia kellene nem sokára. Nyilván nem fog.
Sokan kérdezik, hogy mondják: jaj, akkor már mindjárt megy oviba! Én meg sejtelmesen mosolygok, vagy, ha olyan a helyzet, akkor a mosoly mellé finoman megrázom a fejem... Nagyon kényesnek érzem a témát. Mit mondjak? Nem, nem megy oviba, még otthon tudok maradni/otthonról dolgozom... persze, így van, de nem ez az igazi indokNem, nem megy oviba, az ovi nem neki való... ez is igaz, de akkor meg kerek szemmel néznek, hogy mi baja ennek a kis bűbájnak, hogy az ovi nem neki való?! Nem, nem megy oviba, az ovi nem való egy gyereknek sem... igen, ez az i…