Anyatejes táplálás a nyilvánosság előtt?

Sose bírtam, ha valaki teljes kizárólagossággal áll ki egy ügy mellett, ráadásul úgy, hogy nem csak az eszme mellett, hanem mindenki más ellen . Legyen az étrend, életvitel vagy éppen a szoptatás.

Pár éve, amikor már és még nem érintett a téma, beleolvastam egy facebook-os beszélgetésbe, mert természetesen megint volt egy kismama, akit tetten értek nyilvános szoptatás közben :D
Ez nem is érdekelt volna, ha a további beszélgetésben ne jött volna fel egy olyan fotó, amin a szemmel láthatóan nagyon csinos mama biciklizik, és közben szoptatja a 1,5-2 éves kislányát.

A másik ilyen szerintem szükségtelenül provokatív képsorozat, amiben teljesen átlagos nők, nem modell méretekkel félmeztelenül vagy teljesen pucéran szoptatják a kisebb-nagyon csemetéiket. Én ezekkel még mindig nem tudok mit kezdeni, pedig már nekem is volt alkalmam kocsiban, plázában, baráti társaságban szoptatni. Valahogy nem vitt rá a lélek, hogy ennyire nekivetkőzzek.

Mielőtt az "új gyerek" jött, a nyilvános- értsd nem otthoni- szoptatást nem tartottam elfogadhatónak, csak vészhelyzet esetén, akkor is inkább a legnagyobb diszkrécióban. Nem értettem, hogy miért lenne az a világ legtermészetesebb dolga, hogy valaki fedetlen felsőtesttel ül egy parkban/játszótéren, és szoptat.

Most sem gondolom, hogy ez lenne a kívánatos út, de látom már a motivációt. Az anyatejes táplálás fontosságáról írt irodalommal Dunát lehetne rekeszteni, és nem is akarok én ezen pörögni, meghagyom azoknak, akik tényleg értenek hozzá.
Azt viszont merem állítani, hogy ennél praktikusabb, könnyebb, anyát kímélő, stressz spóroló dolog nincs egy baba etetésével kapcsolatban!!! Nem arra gondolok, hogy megy-nem megy, fáj, mittudom én; hanem arra, hogy kéznél van, nem kell melegíteni, nem kell méricskélni, nem kell fertőtleníteni, logisztikázni. Sokkal szabadabban mozgok, mint a régi gyerekkel, aki tápszeres volt.

Az meg, hogy éppen hol vagyunk, ha éhes/szomjas/anyás?! Hát, most éppenséggel nem érdekel. Ha társaságban vagyok, akkor igyekszem felmérni az erőviszonyokat, hogy ki hogyan reagálna arra, ha ott azon nyomban szoptatnék; és igyekszem ennek megfelelő testhelyzetet és fedettséget biztosítani. Ha látom, hogy kellemetlenül érezné magát valaki, akkor hátat fordítok, pelust terítek a vállamra, stb. Ha mindenki oké a helyzettel, akkor anélkül, hogy félmeztelenre vetkőznék, akár egy kávézóban is szoptatok... nem ismerek magamra! :D

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések