Anonim őszülők klubja

(a kép csak illusztráció)

Sziasztok, Vera vagyok, 41 éves, és őszülök.
Az első ősz hajszálakat tizenévesen fedeztem fel, és vagy kitéptem magam, vagy valamelyik testvérem szabadított meg tőle. Huszonévesen már nem bírtam nézni őket, és elkezdtem festeni a hajam szintetikus festékekkel.

Amikor várandós lettem a harmadikkal, hónapokig nem festettem, hogy a szánalmas progeszteron szintemet ne rontsam tovább a vegyi festékkel. Hónapok teltek el festés nélkül, és akkor jött a henna-indigó páros. Hajfestésenként 3 mosás+öblítés, és 3-4 óra elfoglaltság. Az eredmény sokesélyes a vöröstől a kékes feketéig; festés után 24 óra fejvakarás, plusz esőben kékes lé csorog az ember fejéről

Nem lelkesedtem a módszerért, ezért megfordult a fejemben, hogy mi lenne, ha nem festeném? Néztem a buszon a nőket, kinek milyen színű a haja? Ki az, aki nem festi? Ősz hajat kizárólag mamikákon láttam, vagy igénytelennek tűnő lenövéseken. Ilyet nem akartam. Nem akartam öregnek látszani... most fogok szülni, lesz két kicsi gyerekem... hogy néz ez ki?! De persze, ha egy férfi őszül, az sármos...
Inkább folytattam a hennás agyrémet.

Szülés után azt mondtam, hogy fenébe a hennával, legyen barna a hajam, és lehetőleg 30 perc alatt! Mindegy, a hajamat többé-kevésbé befogta, de nem volt az igazi.

1 hónappal később megint jött a szép fehéres lenövésem. Most mit csináljak? Nem akarok hennát, de igazából a szintetikus festéket sem. Keresgéltem a neten, és rátaláltam erre az instagram feed-re: https://www.instagram.com/grombre/
Ezeknek a nőknek teljesen ősz hajuk van, és JÓL NÉZNEK KI! (vagy éppen belevágtak, és még nem annyira...) A fehér tincsek ellenére nem tűnnek öregnek. Szépek, magabiztosak, egészségesek, bevállalósak. NA, ilyen már akarok lenni! Ez jól néz ki, bármilyen hajszínnel!

Fogalmam sincs, hogy igazából mennyire ősz a hajam, nem tudom elképzelni magam fehér, vagy deres hajjal. Viszont ha csak arra gondolok, hogy nem lesz a fejemen olyan haj, ami festve van, akkor valami szokatlanul nagy szabadságérzet van bennem.

Sose utáltam a hajamat, igazából szeretem a mélybarna hullámaimat, de minden festés után láttam, hogy az eredmény már nem én vagyok. Az a szín nem az enyém. Elüt a bőröm színétől, a szemöldököm színétől, és túlságosan harsány.

Van egy 4 hónapos és egy 4 éves picim a nagy 19 éves mellett... hogy fogok kinézni fehér fejjel emellett a nem mindennapi trió mellett?
Aki ősz, az öreg?
Ha egy nő nem igyekszik minden idegszálával 20 évesnek tűnni, az nem elfogadható?
Ha nagyon rövidre vágatom, mert már nem bírom nézni a lenövést, vajon hányan gondolják, hogy épp kemó után vagyok?
Én szépnek látom majd magam ősz hajjal?
Meglátjuk...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések